יום שישי, 30 ביולי 2010

קסמים הם מסע...(איך התחלתי)

הקשר הראשון שלי עם עולם הקסמים נוצר בעצם עוד בטרם לידתי. אבי שהיה מהנדס טייס באל-על נהג לרכוש טריקים פשוטים בחנויות קסמים באנגליה. הוא לא עשה מזה מופע ולא קריירה, זה פשוט עניין אותו להבין איך אפשר להשלות אנשים בקלות רבה כל כך. כך מצאתי בביתי מטבעות שנעלמים, קלפים שמשתנים, ביצים שנעלמות ועוד כהנה וכהנה. את הקוסם ה"אמיתי" הראשון פגשתי בגיל 5 במסיבת בר-המצווה של אחי הגדול גבי. זה היה עמוס צרפתי המכונה - "הודיני", והוא השאיר עלי רושם רב. עד היום אני זוכר איך יונים הופיעו בזו אחר זו, איך מים הופיעו בתוך כד, ואיך מקלות קסמים התפוגגו לאבק.

4 תגובות:

  1. ורד24.8.10

    אורי!
    למדת ב
    Hogwarts!
    : )

    השבמחק
    תשובות
    1. את לא מאמינה עד כמה זה נכון!

      מחק
  2. זה מאד מעניין לדעת שגם היום יש ביקוש למופעי קסמים, הרי מה כבר אפשר להמציא שהטכנולוגיה לא כבר יודעת ואת מי בכלל אפשר להפתיע בעידן הציני בו אנו חיים. דרך אגב, יש הבדל בין אמנות לאומנות אז צריך לשים לב למה באמת מתכוונים מבחינת משמעות. קסמים זו אומנות ולא אמנות.

    השבמחק
    תשובות
    1. קודם כל, תודה על שיתוף המחשבות שלך.
      לגבי ההבדל שבין אמנות לאומנות, כמובן שבכל אמנות יש גם את האומנות אותה צריך ללמוד, אבל אמנות היא הצעד הבא ובו משתמשים בידע, במיומנות וברקע על מנת ליצור את הדברים האישיים שלך ולהעביר את המסרים שרוצים להעביר מן האדם אל הכלל. זהו השלב שבו האומנות הופכת לאמנות, ובקסמים יש לי הרבה מה להגיד. המופע שלי לוקח אנשים להתבוננות ייחודית ושונה על נושאים כלליים מהחיים מתוך חיבור עם מדע האושר - הפסיכולוגיה החיובית ועוד.
      עוד על ההבדלים שבין אמנות לאומנות ניתן לקרוא בויקיפדיה - http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%AA

      לגבי המשפט "מה כבר אפשר להמציא שהטכנולוגיה לא כבר יודעת ואת מי בכלל אפשר להפתיע בעידן הציני בו אנו חיים", יש לי הרבה מה להגיד...
      קודם כל, ציניות איננה עידן ואיננה דבר קבוע מראש. זה עניין של בחירה אינדיבידואלית. במקום שבו אדם אחד בוחר להתייחס למרחק בין אנשים כדבר שאינו בשליטתו, אדם אחר ממציא מטוס. טכנולוגיה זה דבר שנמצא בהתפתחות מתמדת בגלל שיש אנשים שמעיזים לחלום ולא להסתפק בציניות ובביקורת. התבוננות ברשימת ההמצאות שנעשו בהיסטוריה מגלה שרבות מהן, כמו הקולנוע למשל, נעשו על ידי קוסמים. אבל קוסמים תפקידם איננו להמציא אלא לעורר אנשים לפליאה ולסקרנות ולעזור להם להאמין שאפשר לראות את המציאות באופן שונה.
      עוד על הנושא הזה אפשר לקרוא כאן - http://www.orimagic.com/index.php/archives/189

      מחק