יום ראשון, 22 באוגוסט 2010

איך לא להיות מאושר - צרור עצות אחיתופל לשימושכם

כדי להשיג מעט אומללות יש לעבוד קשה לפעמים, אבל בעזרת האסטרטגיות הללו, תוכלו להשיג זאת בודאות:

 
אנשים רבים סבורים בתמימותם כי כל מה שהם צריכים לעשות הוא להישען לאחור, להירגע והסבל יבוא אליהם. שקר וכזב! העובדה היא ששלווה ושמחה הם המצבים הטבעיים של כולנו. התבונן בילד המשחק בבית, ראה את עצמך בחופשת אוהבים, או כל אדם השקוע בפעילות יצירתית. כאשר דעתך נקייה מעומס וחשיבה שלילית, אתה מתמלא לפעמים בתחושה עמוקה של שלווה וסיפוק. האם זה אומר שאין תקווה לאומללות? בשום פנים ואופן לא!
צפה בוידאו שיסביר לך הכל...

יום שני, 2 באוגוסט 2010

איך להרויח משקאות בחינם

איך להרויח משקאות בחינם

"טיפש וכספו היו מאוד ברי-מזל לפגוש אחד בשני מלכתחילה."
אנונימי.

"בן, לא משנה כמה תרחיק במסעותיך, לא משנה כמה חכם תהיה, זכור תמיד את המשפט הבא: יום אחד, במקום כלשהו, יגיע אליך מישהו והוא יראה לך חפיסת קלפים חדשה לגמרי שהחותם שלה טרם נשבר, והוא יתערב כנגדך שהנסיך-עלה-שחור יקפוץ מתוך החפיסה ויתיז סיידר לתוך האוזן שלך.
אבל בן, אל תתערב אתו, כי תהיה בטוח שברגע שהתערבת, אוזנך תהיה מלאה בסיידר.
"
דאמון רניון.


לעבוד על מישהו זה קצת כמו להטיל חכה למים ולחכות שמישהו יתפוס את הפיתיון.  לא, לא, אני לא מתכוון לדגים, אם כי אני בטוח שיש כאלה שמרוויחים מהם לא רע. אני מדבר על אמנות. אמנות ששמה הוא: עבודה בעיניים. וכאן תלמדו בדיוק איך לעשות את זה נכון

מה ההבדל בין טריק לקסם?

קסם להפסקת עישון... וההבדל בין טריק לקסם

שאלתי את עצמי פעמים רבות האם זה רעיון טוב ללמד אנשים קסמים באינטרנט ואם כן, איזה סוג של קסמים כדאי ללמד.
אתם ודאי זוכרים שלא מזמן גילה לנו קוסם במסכה הרבה מסודות הקסמים. זוכרים, לא? הרבה פנו אלי באותה תקופה ובעצם עד היום, ושאלו אותי מה זה עשה לקוסמים, איך זה משפיע, למה הוא עשה את זה, האם וכיצד אפשר להיות קוסם עכשיו כשהסודות הגדולים התגלו.
בעבר, כשנכנעתי ללחצם של סקרנים והסברתי איך קסם עובד שמעתי מפיהם את הקריאות - "אה, איזה פשוט, זה רק טריק." ו...נכון זה באמת טריק, תעלול, אשליה. זה מאכזב נכון? כך גם אני חושב. כשמסבירים למישהו איך טריק מתבצע הוא מאבד חלק גדול מהקסם. הוא מקבל מכניקה במקום רגש. פיזיקה במקום תחושה. אשלייה במקום חוויה.

יום שישי, 30 ביולי 2010

המלצות לאירוע בר מצווה קסום!

כל כך מהר זה מגיע... בר מצווה!

רק אתמול הוא ישב לי על הברכיים והיום הוא כבר עוסק בדברים שלו, יש לו עניינים סודיים, עיסוקים חשובים, כבר מפתח קריירה משלו... כל כך מהר זה עובר ומגיע היום שחוגגים את הכניסה למצוות וזה אומר שעוד
מעט הוא כבר יהיה בזכות עצמו.
הקסם הזה קורה מהר. מהר מדי.
הנער כבר מתכנן איך ישתמש בכסף שיקבל מכל האורחים שיגיעו... הוא רואה את המסיבות שהחב
רים שלו עושים וחושב איך לצאת שונה ובולט במיוחד.

אז מצאנו מקום שיוכל להכיל את האורחים, מצאנו איך לפנק אותם בשלל מטעמים, שלחנו הזמנות, מצאנו בגדים יפים שיחמיאו לנו, אולי גם הכנו מצגת שתתאר את כל הילדות המופלאה שהילד עבר מאז ועד היום, יש אולי גם DJ שירקיד את האורחים, אנחנו יודעים מי יקום לברך את הילד כדי לגרום לו להרגיש שונה ומיוחד ביום החגיגי הזה.


בקבלת הפנים, בין השולחנות ובמופע, אורי ידהים, ילהיב ויצחיק אתכם, -
בתמימות, בגובה העיניים וממש ממש מתחת לאף!

הקסם שלי הוא ביכולת לגרום לאורחים כולם להרגיש נינוחים, לשכוח את כל מה שעברו במהלך היום ולחוות את הקסם של האירוע ושל חתן השמחה.
איך אני עושה את זה?

הממ... אני לא יכול לגלות, אבל אספר לכם קצת על מה שאני עושה...
אני מגיע עוד בטרם האירוע מתחיל, מתארגן ומוודא שהכל מוכן לחוויית הקסם.
כאשר האורחים מתחילים להגיע אני מסתובב ביניהם ועושה להם קסמים שונים שגורמים להם לצחוק, להתפלא ולדבר על החוויה שהם ראו... זה קורה מהר ואני ממשיך הלאה לקבוצה חדשה של אורחים.
אני משתמש באביזרים שונים, חלקם מושאלים, כסף, משקפיים, סכו"ם, קלפים ועוד. אנשים מתקהלים סביבי מכל עבר, ילדים, מבוגרים והם צוחקים וקוראים "זה לא יכול להיות!" וגם "WOW!".
גם הספקנים שבחבורה מעלים חיוך על פניהם.
הקסמים שלי שוברים את הקרח, גורמים לאנשים לצחוק ו... לצאת מהקופסה האפרורית שהם נושאים עימם ומאפשר להם לחגוג עם כל הלב.
הילדים מתחברים אלי מהר מאוד כמובן. במיוחד כשהם מגלים שהשתתפתי בפיג'מות, תוכנית הטלויזיה הפופולארית.

לאוכל באירוע יש קסם משלו. כשאנשים אוכלים אני לא מפריע להם ליהנות מהקסם הזה, אבל בין המנות אני ממשיך להקסים אותם בפעלולים שלמדתי ופיתחתי.
בשלב מסויים, בדרך כלל לאחר המנה העיקרית, אני עורך מופע בפני כולם.
במופע, לאחר שאני מושך את תשומת הלב של כולם, מצחיק ומדהים אותם, אני מזמין את בן המצווה לקול מחיאות כפיים.
יחד, אנחנו מחברים בין הילדות לבגרות באמצעות חבל, הילד מצליח לקרוא מחשבות של האורחים, לחוש מה שאחרים מרגישים ולנבא משהו שמתרחש עוד בטרם זה קרה.
במהלך המופע אני מברך אותו בדרך מקורית ומיוחדת ועוזר לו להביא את הקסם המיוחד שלו בפני האורחים.
המופע הזה מצחיק ומדהים את קהל הצופים ומשאיר זיכרון קסום אצל כולם.

לאחר המופע אני ממשיך להסתובב בין האורחים ולהפליא אותם עם עוד כמה דברים מיוחדים שאני שומר לסוף, לפעמים עושה קסם מופלא להורים, מלמד קסם או שניים ובאופן כללי, מוודא שכל האורחים יצאו מהמקום כשחיוך של הנאה ופליאה על פניהם.

רעיונות מיוחדים לבר מצווה

במהלך שנותי הרבות כאמן המופיע באירועי בר מצווה נחשפתי למספר רעיונות מיוחדים ומופלאים הניתנים ליישום בכל מסיבת בר מצווה ומסיבות בכלל. מצגות מיוחדות, מתנות שונות וייחודיות, סרטונים מרגשים, דרכים מיוחדות להצגת הילד, ברכות וטקסים.

לא כולם רוצים להוציא סכומי כסף אדירים על אולם מפואר או אטרקציות משוכללות, אבל יש כמה דברים שכל אחד יכול לעשות כדי להוסיף קסם למסיבת בר המצווה של ילדיו.

כשאתם מתקשרים אלי, ספרו לי מה אתם מתכננים לבר המצווה ויכול להיות שאוכל להציע את הדבר המתאים עבורכם.
אשמח לקבוע איתכם פגישה ללא תשלום כדי לבדוק
איך אוכל להוסיף את הקסם שלי לאירוע שלכם.

קסמים הם מסע...(איך התחלתי)

הקשר הראשון שלי עם עולם הקסמים נוצר בעצם עוד בטרם לידתי. אבי שהיה מהנדס טייס באל-על נהג לרכוש טריקים פשוטים בחנויות קסמים באנגליה. הוא לא עשה מזה מופע ולא קריירה, זה פשוט עניין אותו להבין איך אפשר להשלות אנשים בקלות רבה כל כך. כך מצאתי בביתי מטבעות שנעלמים, קלפים שמשתנים, ביצים שנעלמות ועוד כהנה וכהנה. את הקוסם ה"אמיתי" הראשון פגשתי בגיל 5 במסיבת בר-המצווה של אחי הגדול גבי. זה היה עמוס צרפתי המכונה - "הודיני", והוא השאיר עלי רושם רב. עד היום אני זוכר איך יונים הופיעו בזו אחר זו, איך מים הופיעו בתוך כד, ואיך מקלות קסמים התפוגגו לאבק.

יום שישי, 2 ביולי 2010

על חשיבות הפליאה... למה אני קוסם?!


אני קוסם. 

התפקיד שלי הוא להפליא אתכם וגם להזכיר לכם שצריך להתפלא...
כילדים אנו מתפלאים כל הזמן. איננו מבינים את הדברים שמתרחשים סביבנו, אנו מלאי פליאה לגביהם, וטוב לנו עם זה. אנו סקרנים ומלאי שקיקה לדעת, לבלוע את העולם. הכוח המניע הוא... פליאה.
פליאה היא הכוח שסוחף מדענים ואנשי רוח לחפש תשובות, הגפרור שהצית אנשים כגון ניוטון, אריסטו, ליאונרדו דה-וינצ'י ואת אלברט איינשטיין.
אז הנה ההסבר האמיתי...

ברירות, בהירות ובורות או למה עשיתי צרות לאורי גלר :-)

כאשר אתה רואה מישהו שאתה מאמין שהוא עיוור, האם תגש לעזור לו לחצות את הכביש?
ומה אם יסתבר לך שהוא כלל לא עיוור?
ייתכן שהכביש אינו מסוכן לאנשים כמו זה שניסית לעזור לו?
ואולי הוא בעצם רוצה להידרס?

בשנת 2007 בזמן התוכנית "היורש" עם אורי גלר וכמה מעמיתי הקוסמים (שחלקם היו חניכים שלי בחטיבה הצעירה של אגודת הקוסמים) גיליתי שאני מעדיף לעזור לציבור ולא לקוסמים או לאורי גלר.

החלטה לא קלה אבל חשובה